• 0

MĂ MAI VREI ÎNAPOI ?/DO YOU STILL WANT ME BACK ? (2008)

Category : Scurtmetraj

Andreea Boboc (Andreea) şi Olimpia Melinte (Olimpia)

Andreea Boboc & Olimpia Melinte

Vlad Willy Volf (Vlad)

Vlad Willy Volf

Andreea Boboc (Andreea) şi Vlad Willy Volf

Andreea Boboc & Vlad Willy Volf

Scenariu: Olimpia Melinte,Andreea Boboc
Regia: Mihai Mihăescu
Cu: Olimpia Melinte, Andreea Boboc, Marius Smântână, Vlad Willy Volf
Montaj: Loredan Baiardi,Mihail Bohosievici
As. regie: Vlad Willy Volf
Durata: 8′
Film realizat cu sprijinul Universităţii “George Enescu” Iaşi
A film made with the help of the „George Enescu” Arts University Iasi
Sinopsis:
Două studente, Olimpia (Olimpia Melinte) şi Andreea (Andreea Boboc), îndrăgostite una de cealaltă, îşi dau întâlnire în baia universităţii. Olimpia vrea ca Vlad, prietenul Andreei, să ştie de relaţia lor. Andreea refuză, însă la insistenţele Olimpiei este de acord. Ceea ce nu ştiu cele două tinere este că Vlad (Vlad Willy Volf) se află dincolo de uşă, în cealaltă secţiune a băii, de unde ascultă surprins discuţia lor.
Two students, Olimpia (Olimpia Melinte) and Andreea (Andreea Boboc), in love with each other, meet in the University’s bathroom. Olimpia wants Vlad – Andreea’s boyfriend – to know about their relationship. Andreea refuses at first but when Olimpia insists she agrees. What the two girls don’t know is that Vlad (Vlad Willy Volf) is behind the bathroom door and he is listening, surprised, their discussion.
Actors :
Olimpia Melinte (Olimpia) – absolventă actorie (2008) – Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi/acting section graduate (2008) – University of Arts “George Enescu” Iasi. Cinema debut.
Andreea Boboc (Andreea) – absolventă actorie (2008) – Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi/acting section graduate (2008) – University of Arts “George Enescu” Iasi. Cinema debut.
Vlad Willy Volf (Vlad) – absolvent actorie (2008) – Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi/acting section graduate (2008) – University of Arts “George Enescu” Iasi. Cinema debut.
Marius Smântână (Marius) – – absolvent actorie (2008) – Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi. Actor la Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galaţi/acting section graduate (2008) – University of Arts “George Enescu” Iasi. Actor at Drama Theatre „Fani Tardini” Galaţi. Cinema debut.

  • 0

Distractia/Having a good time (2008)

Category : Scurtmetraj

distractia2
Corneliu Laur & George Marici
distractia3
Corneliu Laur & Marius Smantana
distractia5
Erika Moldovan & Diana Toader
distractia 10
Diana Toader
distractia11
Maria Campean & Corneliu Laur
distractia12
Corneliu Laur & Maria Campean
distractia13
Diana Toader
distractia14
Alina Mandru & Theodor Ivan & Roxana Marza
distractia15
Maria Campean & Gabriela Budusanu
Scenariu: Mihai Mihăescu, Marius Smântână
Regia: Mihai Mihăescu
Cu: Diana Toader, Erika Moldovan, Marius Smântână, George Marici, Corneliu Laur, Maria Câmpean, Silviu-Vlăduţ Ţabără
Montaj: Mihail Bohosievici
As. regie: Marius Smântână
Aranjament muzical: Silviu-Vlăduţ Ţabără
Durata: 18’38
Film realizat cu sprijinul Universităţii “George Enescu” Iaşi
A film made with the help of the „George Enescu” Arts University Iasi
Sinopsis:
Un grup de tineri, locatarii unui cămin studenţesc, hotărăsc să dea o petrecere. Ce petrecere însă fără fete! Printre ele se află şi Ramona (Diana Toader), proaspăt venită din Constanţa. Ea fumează pentru prima dată “iarbă”, încurajată de Alexandra (Erika Moldovan). Din acest moment petrecerea eşuează spre un final imprezibil…
A group of young residents of a student’s hostel, decided to give a party. But what party without girls! Among them is also Ramona (Diana Toader), recently arrived from Constanta. She smokes for the first time “weed”, encouraged by Alexandra (Erika Moldovan). From this moment on, the party fails to an unpredictable end…
 Actors :
Diana Toader (Ramona) – absolventă actorie (2008) – Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi/acting section graduate (2008) – University of Arts “George Enescu” Iasi. Cinema debut.
Erika Moldovan (Alexandra) – studentă în anul III actorie – Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi/3rd year student acting section – University of Arts “George Enescu” Iasi. Cinema debut.
Marius Smântână (Cătălin) – absolvent actorie (2008) – Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi. Actor la Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galaţi/acting section graduate (2008) – University of Arts “George Enescu” Iasi. Actor at Drama Theatre „Fani Tardini” Galaţi. Cinema debut.
George Marici (Radu) – student în anul III actorie – Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi/3rd year student acting section – University of Arts “George Enescu” Iasi. Cinema debut.
Corneliu Laur (Gabi) – absolvent actorie (2008) – Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi/acting section graduate (2008) – University of Arts “George Enescu” Iasi. Cinema debut.
Maria Câmpean (Georgiana) – studentă în anul III actorie la Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi/3rd year student acting section – University of Arts “George Enescu” Iasi. Cinema debut.
Silviu-Vlăduţ Ţabără (Pentium) – student în anul III actorie la Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi/3rd year student acting section – University of Arts “George Enescu” Iasi. Cinema debut.

  • 0

“Tu, cea mai sfântă dintre toate” (2002)

Category : Uncategorized

128864_1

Scenariul si Regia: Mihai Mihaescu

Premiera: 24 ianuarie 2003, Cinema Eforie

Durata: 50 minute

 

“Regizorul Mihai Mihăescu – ale cărui antecedente cinematografice anunţă un cineast puternic, afirmat, deopotrivă în filmul de ficţiune şi în filmul documentar – a realizat, de curând, o peliculă de suflet: “Tu, cea mai sfântă dintre toate?” produsă de Casini Art, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei.
“Tabloul de suflet al regizorului” susţinut de imaginile operatorilor Victor Lungu şi Oleg Mutu – se întregeşte cu dimensiunea prezentului şi a viitorului, cum o spune melodia din final, Basarabie cu trei culori, niciodată, niciodată n-ai să mori?” – Călin Căliman, 2002 (Revista Program a Cinematecii Române).


  • 0

“Păcatul” (1992)

Category : Lungmetraj

pacatul_logo

Scenariul si Regia: Mihai Mihaescu

Lansat in cinematografe in 1992.

Durata: 70 minute

Adaptare dupa povestirile “Pacat boieresc” si “Hotul” de Mihail Sadoveanu

 

  • Subiect: “Niculiţă, fiul boierului din Sărăţeni, profitând că tatăl său se află cu afacerei la Bucureşti, vrea să se iniţieze într-ale vânătorii şi îl tocmeşte în acest scop pe Gavril, un profesionist în materie, care poartă însa crucea unei mari încercări: soţia lui a trăit cu fostul stăpân, Costea, din care a rezultat un copil, Doina, o fată nespus de frumoasă, pe care a crescut-o în taină, în sălbăticia pădurii şi a bălţii. Şi soţia lui şi Costea, un om de o cruzime feroce, cum reiese din secvenţa cu hoţul de lemne, pe care îl ucide, au murit. Într-una din escapadele vânătoreşti însă, Niculiţă o descoperă pe Doina, se petrece un „coup de foudre” şi cei doi tineri se vor iubi cu patimă, trăindu-şi dragostea precum Adam şi Eva în Eden. Dar Gavril află şi vrea să-l omoare pe Niculiţă pentru că i-a necinstit fata. Într-o încăierare în pădure, arma de vânătoare a lui Niculiţă se încurcă într-un lăstăriş, apoi se descarcă, omorându-l pe Gavril.” – Grid Modorcea – Dicţionarul filmului românesc de ficţiune, Ed. Cartea Românească, 2004
  • “Păcatul îmi aminteşte de un alt film al iubirii pedepsite şi nefericite, de filmul suedez “N-a dansat decât o vară” al lui Arne Mattson. Iar minunata Nicoleta Todoroi parcă este sora geamănă a extraordinarei actriţe suedeze Ulla Jacobson.” – Ion Miloş – 1992 (Tribuna).

Păcatul

„Constituind ultimul refugiu şi cea mai nobilă expresie a limbii noastre, Cartea sadoveniană conservă, dincolo de eşecul vieţii, valorile supreme ale fiinţei umane.” (Nicolae Manolescu)
     Multă vreme s-a considerat că — într-o perioadă de afirmare a romanului psihologic, intelectualist, experimental sau autobiografic — Sadoveanu nu s-a sincronizat cu niciuna din aceste tendinţe ale prozei moderne, dar iată că ecranizările după opera sa îi revelează tot mai pregnant — în truda sa de mare cizelator al expresiei — stilul apropiat de limbajul cinematografic.
Regizorul Mihai Mihăescu, el însuşi prozator, şi-a permis să opereze un interesant decupaj, mixând două cunoscute povestiri — „Păcat boieresc” şi „Hoţul”, comprimând caractere şi rearticulând intriga căreia îi impune un alt deznodământ. Toate acestea însă în perimetrul inefabilului univers sadovenian prezent pe ecran de la primul la ultimul cadru. Cu siguranţă, cineastul a fost fascinat mai întâi de modernitatea relatării la persoana întâi, când vocea autorului se confundă cu cea a naratorului şi protagonistului, stimulând viziunea filmică incipientă care constă în chiar maniera de introducere şi ghidare în subiect, în descrierea ambianţei şi a acţiunilor propriu−zise: „Mergeam cu puşca în mână, cu ochii aţintiţi asupra acestor păduri, pline de întuneric şi sălbăticiuni, cu urechea aţintită la zgomotul undelor, la freamătul sălciilor”; „patima pândei, a vânatului bălţii, îmi intrase în suflet, în sânge, în simţuri”; „Şi dragostea, fiorii fierbinţi pe care tinereţea mea îi aştepta demult, mă învăluiră ca flăcările unui rug.”; „Şi cât de repede se petrecuse totul!”
Prevalându-se de sugestii ale textului, regizorul a recurs la tehnici pur cinematografice: flash−back-ul obsesiv al primei păcătuiri şi flash−forward-ul anticipând destinul eroinei „parcă-i un blestem!”
Estompând idilismul şi epurând motivaţiile cauzalităţilor sociale, se evidenţiază fatalitatea, ca factor primordial al naraţiunii acestui prozator mereu interesat de „Vârsta de aur a lumii”. „Sadoveanu e un scriitor de tip arhaic, epopeic, mitic şi tragic” (Paul Georgescu), într-adevăr se recapătă acea dimensiune biblică a păcatului săvârşit la un început de lume ce e totodată un labirint existenţial fără ieşire. Condamnată la ispăşire, patima iubirii — pentru o dată sinceră şi pură — anulează aspiraţia divină, aneantizată de lipsa speranţei. Imaginea fetei goale chircite pe pământul secătuit de viaţă este antologică. Nicoleta Todoroi evolueaza într-o deplină puritate a fiinţei nemaculate, dar marcată de damnare. Dorian Boguţă are sinceritatea juvenilă a celui pentru care preceptele binecunoscute — să nu ucizi, să nu furi, să nu râvneşti… — capătă substanţă, maturizându-l brusc. Ovidiu Ghiniţă evocă cu fidelitate figura boierului bătrân aşa cum s-a păstrat în memoria celui ultragiat „îşi făcuse de cap o viaţă întreagă”; „Dusese pe oameni numai în răcnete şi în sfârcul harapnicului”. Remus Mărgineanu aminteşte de lectura călinesciană a personajelor sadoveniene: „oamenii au în tăcere şi în violenţă o mecanică lenta, stereotipă, ca inşi care nu pot cuprinde în ei decât o singură dramă.” Acest citat cheamă după sine un îndemn al scriitorului, îndemn care oferă şi argumentul actualităţii acestui demers cinematografic moldovenesc: „trebuie să ne căutăm pe noi înşine mai în adînc şi mai în trecut…”
„Falsa expediţie cinegetică” — de fapt o „expediţie în imaginaţie” cum consemnează exegeza — a fost posibilă datorită imaginii operatorului Vlad Ciurea şi muzicii compozitorului Harry Maiorovici, care au conferit peliculei acea vitalitate fenomenologică a naturii, a naturii propriu−zise şi a naturii umane angajate într-un dialog al luxurianţei şi aridităţii, fizice şi spirituale, ce reanimă suflul poetic al operei literare. Astfel, cercul „lecturii infidele” cinematografice se închide în chiar „litera” ei.
(Noul Cinema nr. 1/1993)

Archives